Jump to content
Sign in to follow this  
Helle

Vinterjakke - hvornår?

Recommended Posts

Jeg synes, det er blevet ret koldt, men har glemt at spørge i pigernes institution i går. Tænker I fortsat det er nok med regntøj/termotøj/fleece/softshell til den daglige leg?

Del emne

Mine unger (som godt nok er skolebørn) er begyndt med deres vinterjakker. De cykler så godt nok også i skole om morgenen, men jeg ville nok begynde at give et børnehavebarn en varmere jakke på. Vinden er kold, når de er ude at lege... 

Del emne

Hér bruger vi termojakken og kommer nok til det et godt stykke tid endnu...

Jeg skal dog lige have sagt til faren, at jeg synes, det måske er ved st være tid til hue om morgenen (det er ham, der afleverer, mens jeg holder barsel) <:

Del emne

Det et alt for tidligt med vinterjakken. Termo og en god trøje under er fin de fleste dage. Jeg sværger jo til softshell fordi de er vindtætte. 

Det samme med viterstøvler. Gem dem til det bliver koldt. 

Jacob på 7 år render og leger i softshell og korte ærmer inden under. 

Del emne

Her har de små termobukser, islændersweater og softshell. Tobias cykler selv og har haft vinterjakke på enkelte morgener.

Del emne

Jeg tænker også det bliver en lang (kold) vinter, hvis de kommer for tidligt i vinterjakke.

Del emne

Vi er ikke begyndt på vintertøjet endnu, de har softshell eller termojakke. Og en trøje. Min dreng på 6 år er begyndt at spørge efter en vinterjakke så han skal snart have en. Han synes det er for besværligt med de trøjer under jakken. :fnis:

Del emne

Victoria er allerede hoppet ind i sin vinterjakke. Det er jeg også! :)

Nu mangler jeg bare at få købt en ordentlig flyverdragt til Arthur. Kender I nogle gode steder, hvor de sælger Lego vintertøj, helst på tilbud?

Del emne

Her bruger Adrian regn- og termitøj

De to store bruger regntøj og kombi af læderjakke og vinterjakke👍

Del emne

Graderne er stadig godt over 10 grader, så NIKS til vintertøj.

Termo (uden fleece) til de solfyldte efterårsdag, og en vindjakke med en tynd fleece til de lidt koldere (læs: vind) dage.

Her supplerer vi med termobukse inden vinterjakken kommer frem. Vi er på hytten på fjellet i Norge nu. Her er der ca 2-5 grader, og her får han gode vinterstøvler, vinterjakke, tynd uld-elefant hue og tynde handsker på. I går var der sol, og knægten ville have hun af. Jeg tog den af, havde ikke selv hue på.

Del emne

Vi bruger softshell. Går noget tid endnu inden vinterjakken kommer på.
Vi sover også stadig med vores dør i soveværelset åbent. Når den bliver lukket, plejer vi og gå til vintertøj :D 

Del emne

Bastian er ude hele dagen, og han har både regntøj, termetøj og sin vinterjakke med. Ofte er han i vinterjakken, når vi henter. 

Molly har termobukser og overgangsjakke på. 

Del emne

Jeg har stadig bare tæer i Birkenstock :fnis:

Del emne

Jeg har kun haft en vest på idag og vi har været ude hele dagen. Så kan slet ikke forstå nogen har vinterjakke på.

Del emne

Lige præcis i dag har også været en rigtig lun og vindstille dag. Vi har dog haft jakker på, i “min” børnehave. Det var som skrevet lunt men kun i solen. Og legepladsen ligger lidt for meget i skygge til bomuldsbluser/bare arme for vores vedkommende.

vi har to- tre børn der har fået flyverdragter med. De havde dem selvfølgelig ikke på idag, de har nu været glade for dem de dage hvor vinden har virkelig skarp. Så fryser jeg også med trøje, uldtrøje og sofshell på... :gemme: 

Den her årstid skal børnene have den store palette af muligheder, både og. Koldt varmt. :ja:

Del emne

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret konto

Meld dig ind på forummet. Det' nemt!

Opret ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
Sign in to follow this